Intervjuu – Alver Pupart, Go Hotel Shnelli tegevjuht

Kuidas teie sektoril hetkel läheb?

Nagu kindlasti kõik teavad, siis turismisektor sai pihta esimesena ja kannatab kõige valusamalt. Taastumine tuleb pikk ja vaevaline. Tallinna hotellide käibe langus on sel aastal olnud üle 80% (Eestis keskmiselt 65%) ning väliskülalisi käis Eestis tervelt 84% vähem.

Kui võrrelda praegust olukorda kevadisega, siis võiks naljaga pooleks öelda, et täna pole nagu väga vigagi. Aga kui nüüd tõsisemalt vaadata, siis nende numbrite valguses on turisminduses olukord ikka väga nukker. Eriti keeruline on olukord Tallinna hotellides. Kõige valusamalt on turistide kadumine tabanud kõrgema kategooria hotelle, kes teenindasid peamiselt ainult väliskülalisi, äridelegatsioone ja rahvusvahelisi seminare. Nende hotellide külastajad mõistagi täna Tallinnasse ei reisi.

Meil siin Balti jaamas asuvas Go Hotel Shnellis on läbi aegade olnud suur osakaal ka kohalikel, kes sel aastal ongi olnud meie peamised külalised. Näiteks septembris oli eestlaste osakaal hotellis üle 60%. Lisaks peatus meil ka lätlasi ja soomlasi, sealjuures jäi mõlema rahvuse osakaal ca 15% juurde.

Eestlased eelistavad peatuda meie juures mitmel põhjusel: meie hinnapoliitika on kohalikele vastuvõetav, asume pealinna transpordisõlmes vanalinna ja Telliskivi loomelinnaku vahel, meil saab tasuta parkida, mida paljud kesklinna hotellid enam ei paku.

Oktoobrist alates on naaberriikide osakaal kindlasti veelgi madalam, sest reisipiirangud ei lase siia tulla. Kui suvel võis ajakirjandusest jääda mulje, et hotellid on täis, (välis)turiste liigub ja kõik tundus hästi olevat, siis tegelikult oli see nii vaid paar suvekuud ning sedagi ainult väljapool Tallinna asuvates kuurortlinnades. Inimestel oli puhkuste aeg ja külastati peamiselt Pärnut, Tartut, Saaremaad ja Lõuna-Eestit. Tallinnasse kohalik eriti ei kippunud, mis on ka arusaadav, sest pea pool Eesti rahvastikust elab Tallinnas või Harjumaal ning need inimesed üldiselt oma kodulinna hotellis ööbima ei kipu. Ikka soovitakse teha väljasõit kodukohast kaugemale.

Siinkohal kutsuksingi Tallinna ja Harjumaa inimesi tulema turistina pealinna avastama. Võtke kaks-kolm päeva, pakkige kohver, broneerige hotell ning külastage vaatamisväärsusi, muuseume, teatrit või muid üritusi. Näiteks tasub uudistada värskelt renoveeritud Paksu Margareeta meremuuseumit, perega soovitan kindlasti külastada Noblessneri kvartalis asuvat Proto avastuskeskust, kust kiviviske kaugusel asub ka Lennusadam. Kohti avastamiseks on väga palju ja meie hotell asub kõigi nende keskel. Tallinna jõuate hoopis väiksema ajakuluga, jääb rohkem aega linna ja vaatamisväärsustega tutvumiseks ning meil on siin loomulikult ka väga sõbralikud majutushinnad.

Millega praegusel ajal inimesi enda juurde meelitada: tasuta tervitusjook, kolmas öö poole hinnaga, tasuta spaapääse?

Kuna piirangud ja olukord muutuvad iganädalaselt, siis panustame peamiselt kohalikule, kelle kohale meelitamiseks korraldame pidevalt erinevaid pakkumisi. Nendel saab silma peal hoida Go Hotel Shnelli Facebooki lehel. Viimase aja nö hitt-toode on võimalus broneerida hotellituba terveks kuuks. Sellega on üllatavalt hästi läinud. Ruumika peretoa vanni ja kööginurgaga saab kuni viiele inimesele kuuks ajaks 450 euroga ja tavatoa kahele 350 euroga, mis teeb ca 12-15 eurot päevas. Hinnas on ka kord nädalas ruumi koristamine, hotelli ees parkimine ning kommunaalid. Hea alternatiiv korteri üürimisele neile, kes vajavad peatuspaika paariks-kolmeks kuuks. Kuna hotell asub Selveriga samas majas, saab hotellist väljumata toidupoodi külastada. Toa hinnad üheks ööks algavad praegu Shnelli hotellis 28 eurost koos parkimisega. Hommikusöögi saab juurde tellida või Selverist osta. Samas tuleb märkida, et kuigi majutuse poolel on keerulised ajad, siis meie Balti jaama seminarikeskus on pidevalt hõivatud ja koosolekute korraldamine väljaspool töökohta kogub üha enam populaarsust.

Teadaolevalt on hotellidele kasulikum, kui broneerida majutus hotelli, mitte mõne vahendaja kaudu. Kuidas külastajad üldiselt teevad?

Suur osa hotellikülalistest teeb broneeringu läbi vahendaja nagu Booking.com. Õnneks avastatakse üha enam, et hotelli kaudu broneerida on kasulikum. Hotelli kodulehel on väljas soodsamad hinnad kui vahendajal. Teisalt saavad hotellid olla otse broneerides klientide soovide täitmisel paindlikumad. Mis veel, otse broneerides saab hotelli vastuvõtuga ühendust 24/7, mida ei saa öelda vahendajate „robotite“ kohta. Üldjuhul on vahendajate lõpphindadesse peidetud lisatasud, mis lisatakse lõpparvele vahetult enne maksmist.

Paljud on sellega juba kursis, mistõttu toimitakse sageli nii, et esmalt „kammitakse“ sobiliku hotelli leidmiseks vahendajate lehti ning siis võetakse tellimuse tegemiseks otse hotelliga ühendust. Järgmine kord, kui hakkate hotelli broneerima, siis proovige – see töötab!

Praegusele olukorrale on iseloomulik, et broneeringute nö aken on väga väike – broneeritakse kas samaks päevaks või äärmisel juhul üks-kaks päeva ette. Ka meie hotellis on olnud päevi, kus pea pooled tellimused tulevad samaks päevaks. Reisimise otsus tehakse hetkeolukorda arvestades viimasel hetkel.

Kuidas on koroonakriis mõjutanud hotellis toitlustustamist?

Eriolukorra ajal, mis oli kõige keerulisem, pakkusime turvalisuse huvides nn kandikuhommikusööki. Klient valis kolme erineva hommikusöögi variandi vahel ning kokk komplekteeris köögis soovitud eine. Täna pakume taas buffet-hommikusööki ning tööpäeviti on menüüs ka lõunapakkumised. Kuna enamik suuri grupibroneeringuid koos õhtusöökidega on tühistatud, siis on meie kohvikus piisavalt ruumi, et üksteisest turvalisel kaugusel einestada. Osa hotellide restoranid on hakanud koostööd tegema ka toidukulleritega.

Mis on hotellijuhi soov jõuluvanale?

Jõuluvanalt sooviksin, et see vaktsiin rutem valmis saaks ja reisipiirangud maha võetaks, kasvõi esialgu Euroopa Liidu siseselt. Inimesed julgeksid siis taas ringi reisida ja meie saaksime oma kaunil maal väliskülalisi võõrustada.

Soovin kõigile turismisektori inimestele palju jõudu, et vastu pidada ning püsige terved!