Intervjuu – Katrin Tamm, AS Tere turundusjuht

Kuidas teie sektoril hetkel läheb?

Eks toiduainesektorit tabas kriis vähem kui teisi sektoreid, seetõttu tundub patt nuriseda, kui on sektoreid, kus on töö võib-olla täiesti otsa lõppenud. Aga eks tõde on see, et ootused 2020. aastale olid oluliselt suuremad, seda eelkõige ekspordi osas. Kui koduturul on olukord stabiliseerunud, siis eksportturgudel on olukord keeruline.

Näeme ka seda, et inimeste tarbimisharjumused on muutunud. Eestlased on üldiselt tuntud kui julged katsetajad. Praegu on aga näha, et uudistoodete lansseerimine on keeruline – inimesed katsetavad vähem ja lähevad toitu ostes kindla peale välja. Ostukorvi leiavad tee vanad lemmikud: Emma kohupiimakreemid, Merevaik ja kassi-kohukesed.

Mitmes valdkonnas räägitakse, et koroonakriis tõukab ettevõtteid kasutama keskkonnasäästlikke lahendusi. Kas näed seda mõju ka toidutööstuses?

Toiduainetööstuses on juba aastaid tegeletud keskkonnasäästlike lahenduste leidmisega, seda nii tootmisprotsessides kui ka pakendamises. Keskkonnasõbralikemate lahenduste pakkumine kõnetab tarbijat, annab võimaluse eristuda ja oma toodet teistest esile tuua. See tõukab ettevõtteid neid samme kiiremini tegema. Kõik otsivad võimalust eristumiseks!
Teres oleme keskkonnasäästlike lahenduste väljatöötamisega tegelenud päris intensiivselt juba kolm aastat. Kui kevadel läks fookus elus püsimisele ja olukorraga harjumisele, siis alates suvest oleme erinevate tegevustega edasi läinud kohast, kus talvel pooleli jäime.

Missuguseid trende näete kodus kokkamise puhul?

Kodus kokkamine ei kao kuhugi, muutunud on ehk moodus, kuidas seda tehakse. Vähe on neid, kellel on aega iga õhtu mitu tundi vaaritada. Seetõttu otsitakse poolvalmislahendusi, millest mõnusad ja tervislikud road valmistada. Piimatoodetest ostetakse üha rohkem kokkamise baastoorained: kohupiim, vahukoor, hapukoor.

Missugune on suurtarbijate ostukäitumine?

Eks see kindlasti sõltub konkreetsest valdkonnast. Meie suurtarbijatest klientideks on peamiselt kondiitritööstused. Seal on suur rõõm näha, et eestimaalased söövad taas torte ja kooke, sest nende mahud on taastunud või isegi mõnevõrra suuremad kui enne kriisi. Teisalt ei lähe nii hästi klientidel, kelle tegevus tugines välisturismil.

Mis on turundusjuhi soov jõuluvanale?

Soovin, et nn uue normaalsusega harjutaks kiiresti, inimesed hakkaksid uuesti reisima ja lõbutsema, aga seda võib-olla teisiti, kui seni harjunud oleme. Inimesed vajavad meelelahutust ja reisimist ning sellest tunnen hetkel kõige rohkem puudust!