Intervjuu – Taavi Rehepapp, Saarioinen Eesti OÜ turundusjuht

Kuidas teie sektoril hetkel läheb?

Mugavustoidu sektoril läheb täna kindlasti huvitavalt. Seni, kuni pole suuremaid piiranguid ja tarbijad külastavad jätkuvalt toidupoode, on ka müüginumbrid planeeritud suurustes või kohati isegi suuremad. Turul käib aktiivne tootearendus ning valik pidevalt laieneb.

Mitmes valdkonnas räägitakse, et koroonakriis tõukab ettevõtteid enam kasutama keskkonnasäästlikke lahendusi. Kas see on ka toidutööstuses nii?

Toidutööstuseid on keskkonnasäästlikkuse teema mõjutanud juba mõnda aega ja kahtlen, et koroonakriis veelgi rohkem selles suunas mõtlema paneb. Pigem seisavad toidutööstused suurte väljakutsete ees, mis puudutab alternatiivide leidmist plasttoodetele unustamata sealjuures toidu turvalisust. Valdav osa Eesti toidutööstustest tegeleb juba enda initsiatiivil keskkonnasäästlike lahenduste otsimisega, aga tuleb arvestada, et tihti vajab see suuremaid investeeringuid ja ühel või teisel moel mõjutab see ka toote hinda.

Missuguseid trende näete kodus kokkamise puhul?

Mamma ei soovi kuidagi asendada inimeste soovi ja tahet kodus süüa valmistada. Kodus kokkamine on väga äge ja tore tegevus, tihti ka sotsiaalne tegevus. Meie tooteid saab edukalt kasutada koduses kokkamises, näiteks valmistada pannkoogist põnevaid suupisteid, meisterdada pannkoogitorti või kasutada suppi kastmete valmistamiseks. Võimalusi on lõputult! Aga jätkuvalt usume, et praeguse elutempo juures on mitmekesine mugavustoidu valik tarbijate jaoks oluline, et panustada vaba aega millelegi muule olulisele: pere, sõbrad, hobid jne.

Kuidas mõjutab uus olukord tootearendust? Kas vajutasite pidurit või vastupidi – lõite veel enam uusi ideid?

Uus olukord pigem hoogustab tootearendust ning luuakse enam uusi tootekontseptsioone, mida täna veel turul pole, aga millele on nõudlus. Majanduslik olukord on küll keeruline ja ettevõtted on sunnitud rohkem raha lugema, aga tihtipeale tekivadki just nö kitsikuses uued ja ägedad ideed, mis vajavad vähest ressurssi, kuid annavad suurt tulemust.

Mis on turundusjuhi soov jõuluvanale?

Soovin, et Eesti inimeste toidulauad oleks kaetud hea ja paremaga mitte ainult jõulu ajal, vaid aasta läbi. Soovin, et märkaksime endast nõrgemaid ning võimalusel toetaksime vähemate võimalustega inimesi, et ka nemad saaksid heast Eesti toidust rõõmu tunda.