Selle aasta seminari teemaks on “Targad turundusotsused toitlustuses ja majutuses”.
Seminarile võiks tulla suure hulga küsimustega, millele oma ala eksperdid annavad kiireid ja sisulisi vastuseid:
- Kuidas panna külalised tagasi tulema nutika meiliturunduse ja automatiseerimise abil?
- Kuidas leida loovaid ja eelarvesõbralikke turundusideid, mis toimivad ka väikese tiimiga?
- Kuidas mõista ja ette valmistada Eesti külalislahkuse sektori tulevikku?
- Kuidas kasutada AI praktilisi lahendusi turunduses, et oma brändiga klientideni jõuda ilma IT-spetsialistita?
Kellele on seminar mõeldud
Seminarile ootame toitlustajaid – restoranid, baarid, kohvikud, kiirtoidu kohad, lounge´d ning majutajad – hotellid, hostelid. Seminar on kasulik omanikele ja tegevjuhtidele, lisaks ootame kuulama ka müügi-, turundus-, toitlustustiimi liikmeid. Teretulnud on ka majutuse ja toitlustuse eriala tudengid, valdkonna spetsialistid.
Programm
Kolmapäev, 24. septembril, Unibet Arenal.
9:30 – 10:00 osalejate hommikukohv
10:00 – 10:15 „Kuidas me hakkama saame?“ Madis Laid — Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse esimees, Duco Hotels tegevjuht
Ülevaade Eesti külalislahkuse sektori praegusest olukorrast, tulevikuväljavaadetest ja vajalikest tegevustest. Millised on hetkeväljakutsed ja kuidas sektori erinevad osapooled saavad üheskoos tulevikku ehitada.
10:15 – 11:00 „Mõtteid, mis ei söö eelarvet!“ Karl Multer — turundusstrateeg ja brändilooja
Turundus ei pea olema luksus, mis nõuab suuri kulutusi. Ka lihtsatest ja soodsatest koostisosadest saab kokku panna meeldejääva kogemuse, mis toob kliendid lauda tagasi. Karl jagab praktilisi näiteid ja ideid, kuidas teha nutikat ja taskukohast turundust. Veidi huumorit ja inspiratsiooni – ideaalne retsept iga toitlustusettevõtja jaoks.
11:00 – 11:45 „Kuidas panna külalised tagasi tulema: meiliturundus, automatiseerimine ja isikupärastamine toitlustuses“ Erkki Markus — Smaily asutaja ja tegevjuht
Kui täna saadate vaid üksikuid emaili kampaaniaid, võib osa korduskülastusi jääda tulemata. Läbimõeldud meilid ja paar lihtsat automaatikat teevad suure töö ära — külaline tuleb tagasi ja broneeringud kasvavad, ilma et peaksite lisakäsi palkama.
Seminaril käsitletakse:
- Mis päriselt toimib: tervitusmeil, sünnipäevapakkumine, pooleli jäänud broneeringu meeldetuletus, VIP-klubi eripakkumised.
- Kuidas alustada: nimekirja kasvatamine (kassa juures QR, Wi-Fi liitumisleht, lauakaardid), nõusolekud ja andmekaitse miinimum.
- Automaatikad: ajastus ja sagedus, segmendid (uued vs korduskülalised), valmismallid ja win-back.
- Sisu, mis paneb broneerima: kõnetavad teemaread, selged pakkumised, menüüuudised ja isu tekitavad fotod.
- Tulemused: avamised, klikkid, broneeringud ja tulu; mida A/B-testida ja kui sageli.
- Kiirstart: esimese kuu kontrollnimekiri ja tööriistad väikesele tiimile.
11:45 – 12:15 paus
12:15 – 13:00 „Praktilised AI-häkid HoReCa turunduses“ Marju Sokman — turundaja & AI koolitaja, Bespoke Marketing
HoReCa valdkonnas on konkurents tihe ja turunduseelarve piiratud. Marju räägib, kuidas kasutada tehisintellekti abivahendeid, et paremini silma paista ja oma brändiga klientideni jõuda. Fookuses on sotsiaalmeedia ja AI-tööriistad praktilisel ja lihtsal moel – nii et uusi ideid saab kohe katsetada ilma IT-spetsialistita.
13:00 – 13:30 „LaBocca: fiasko või triumf ?“ Gert Kerde – LaBocca omanik; Timo-Birger Vau – LaBocca juhataja; Rain Tunger – Eesti teenindus- ja juhtimiskultuuri eestvedaja
Ettekandes kuuleb toitlustusettevõtja ausaid ja vahetuid lugusid LaBocca telgitagustest – kuidas restoran alustas sisuliselt ettevalmistuseta, millist kaost tuli taltsutada ning millised valusad, aga väärtuslikud õppetunnid aitasid sellest kõigest läbi tulla.
Räägitakse, kuidas pidevas tulekahjude kustutamises oli pea võimatu luua toimivaid süsteeme ja tugevat töökeskonda – fookuses oli üksnes ellujäämine. Just seetõttu on oluline osata võtta paus, hinnata olukorda ja teha teadlikke otsuseid, sest jooksu pealt püsivaid aluseid ei raja.
Kuulaja saab kaasa praktilisi kogemusi ja juhtimisnippe, kuidas kriisides nii juhina kui meeskonnana hakkama saada ning keerulised hetked enda tugevuseks pöörata. Lisaks saab teada, kuhu on tänaseks jõutud ning millist rolli mängivad visioon ja unistamine ettevõtte arengus.
Moderaator: Madis Laid — Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse esimees, Duco Hotels tegevjuht
Registreerimine
Kõnelejate tutvustused
![]() |
Madis Laid on kogenud hotellindusvaldkonna juht, kellel on ulatuslik kogemus rahvusvahelistes ja kohalikes tippjuhtimise rollides. Duco Hotelsi tegevjuhina veab mitme rahvusvahelise brändiga hotellide opereerimist Eestis. Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse esimehena panustab Madis aktiivselt sektori arengusse ja külalislahkuse tuleviku kujundamisse.
DUCO koduleht: DUCO – Hotellioperaator
Facebook: Facebook.com
LinkedIn: LinkedIn.com
Instagram: Duco (@duco_hotels) • Instagram photos and videos
*** *** ***
![]() |
Karl Multer on turundusstrateeg, kes on harjunud mängima nii suurte kui väikeste kaartidega. SEB Baltikumi ja SEB grupi brändijuhtimise kogemus andis talle arusaama rahvusvahelisest strateegiast, Tabasco agentuuri juhtimine aga oskuse muuta loovus äriks. Täna töötab ta oma strateegiabürooga, aidates ettevõtetel mõelda julgelt, tegutseda nutikalt ja leida oma eriline maitse turul.
*** *** ***
![]() |
Erkki Markus on juhtinud Smailyt alates 2005. aastast. Ta on ehitanud taotluslikult lihtsa meiliturunduse ja automatiseerimise platvormi, mida kasutavad tuhanded ettevõtted. Erkki tugevus on keerukad protsessid muuta väikese tiimi jaoks igapäevaselt tehtavaks.
Smaily koduleht: smaily.com
Facebook: Facebook.com
Erkki Markus LinkedIn: Linkedin.com
*** *** ***
![]() |
Marju Sokman on rahvusvahelise kogemusega turundusekspert, kelle fookuses on bränd, turundusstrateegiad ja AI-lahenduste kasutamine turundustegevustes.
Marju Sokmani koduleht: Marju Sokman – Marketing & AI. Consulting and workshops
LinkedIn: Linkedin.com
Instagram: instagram.com
*** *** ***
Rain Tunger (partner) on Eesti teenindus- ja juhtimiskultuuri eestvedaja, kes on juhib restorane nagu Rataskaevu 16, Ülo ja LaBocca ning tegutseb koolitaja ja esinejana.
Timo-Birger Vau (juhataja) on Eesti teenindussektori professionaal, kes on töötanud Vapiano Eesti restoranide juhtimises. Ta on vastutanud restoranide igapäevase toimimise ja teenindusstandardite eest ning omab laiapõhjalist kogemust restoraninduses.
Gert Kerde (omanik) on Eesti ettevõtja, kes on tuntud Vapiano restoranide ja LaBocca loomise ning juhtimise kaudu. Lisaks tegutseb ta kinnisvara- ja investeerimisvaldkonnas, olles seotud mitmete edukate ettevõtetega.
*** *** ***
Osalustasu
Seminari hind on 105 € + km osaleja kohta.
Registreerimistähtaeg: 19.09.2025, aga seminari ruumis on kohtade arve piiratud, huvi korral soovitame registreerida koheselt.
Seminaril osaleja saab pääsu ka Tallinna Toidumessile.
*** *** ***
Registreerimine
Registreerunutel on võimalik tühistada oma osalus kulusid kandmata 9. septembrini. Hilisemal loobumisel või loobumisest teatamata jätmisel osalustasu ei tagastata või arve kuulub tasumisele. Tühistamissoov saata e-maili teel.
Küsimuste puhul palun pöörduda
Kennet Sarv
TTM 2025 programmi koordinaator
kennet.sarv@profexpo.ee
telefon: 62 61 347, 52 71 095